torsdag den 11. februar 2010

Lidt godt til madpakken

Ida & jeg, nok mest mig, har bagt müslibar til madpakken, de blev super gode, så vil dele opskriften med dig. De er akkurat lige så nemme at bage som mine knækbrød (11. november 2009).

Du skal bruge:
5 dl havregryn el. lign
1 dl hakkede valnødder
1½ spsk olie
1 dl brun farin
4 spsk flydende honning
1 tsk vaniljesukker
2-3 spsk hakket chokolade - den slags du bedst kan lide
1½ dl tørret frugt - vi brugte lidt svesker, men mon ikke tranebær ville være fantastiske? Eller rosiner?

Vend havregrynene i olien & rist dem i ovnen ved 200 grader i ca 8 min. (på en bageplade med bagepapir). Smelt farin og honning i en gryde. Tag gryden af varmen & bland vaniljesukker og chokolade i. Vend gryn, tørret frugt og valnødder i. Hæld blandingen i en bageform (vi brugte en stor rugbrødsform), pres blandingen let sammen. Bag müslibaren i ca 10-12 min ved 175 grader. Når den tages ud af ovnen, skal den køle i cirka 10 minutter, inden du tager den ud af formen og skærer den ud i passende størrelser.

Ida har haft en med i børnehave i dag - et stort hit. Måske får hun én smuldret på A38 til dessert i aften - hvem ved?

2 kommentarer:

  1. Thank you for the recipe! Looks very good!

    SvarSlet
  2. Ha ha, I just found one at your blog - so nice to be sharing. Have a nice weekend

    SvarSlet